Home / צילום / מה צלם בר מצווה בכותל צריך לדעת?

מה צלם בר מצווה בכותל צריך לדעת?

ישנם לא מעט אנשים העוסקים בצילום, לימודי צילום נמשכים מספר שנים במוסדות לימוד והם עוסקים בנושאים כגון יסודות הצילום ותרגול של צילום מעשי.

חלק מן הצלמים הבוגרים פונים לכיוונים של צילומי תרבות- הם מטיילים בעולם ומתעדים שבטים, עמים ותרבויות שונות. לעומת זאת חלקם עובדים בתקשורת ומצלמים עבור עיתונים ותוכניות טלוויזיה. חלקם גם פונים לכיוון צילום האירועים. צילומי אירועים יכולים להיות הכנסה מכובדת למי שעוסק בהם ובנוסף לתת ערך מוסף- מזכרת לאנשים שונים מיום כל כך חשוב ומשמעותי עבורם.

כל אירוע הוא שונה, אם מדובר בחתונה הצילומים יהיו שונים ויונחו על פי קווים שונים מבר מצווה.

לדוגמה, מטרותיו של צלם בר מצווה בכותל הן לתפוס תמונות מסורתיות של הנער בעת התפילה, להראות את התרגשותם של ההורים, ולהדגיש את אלמנטי בר המצווה השונים.

צלם בר מצווה בכותל יודע שעומדים בפניו אתגרים רבים ולכן הוא הופך מנוסה יותר מאירוע לאירוע.

עבודתו של צלם בר מצווה בכותל

טקס בר מצווה בכותל מתקיים בימי שני וחמישי- הימים בהם ניתן להוציא את ספר התורה מהארון. בימים אלו הכותל יהיה מלא באנשים שבאים לחגוג טקס בר מצווה לבניהם. לכן, צלם בר מצווה בכותל יודע שמדובר בעבודה בין קהל צפוף ועליו לדעת כיצד לתפוס פריימים של בני המשפחה ללא הופעתם של אנשים זרים ברקע. תמונות בר מצווה כוללות בין היתר צילום של הילד ואביו מתפללים על קיר הכותל. הכותל הוא מקום ציבורי ולכן לא פשוט עבור צלם בר מצווה בכותל לספק תמונה איכותית של הילד והאב מתפללים ליד הקיר ללא אנשים נוספים. בנוסף, צלם בר מצווה בכותל יודע שהטקס יכול להתקיים ביום שרבי במיוחד או ביום סגרירי ולכן חשוב שידע להיערך בהתאם. אתגר נוסף עבור הצלם הוא להצליח להכניס אל תוך אותה תמונה את ילד בר המצווה וגם את אימו. כיוון שמדובר בכותל וישנה הפרדה בין נשים לגברים, האם לא יכולה להיות קרובה מספיק אל הילד בעת התפילה, אך על ידי שימוש נכון במצלמה ועל ידי העמדתם של אמא ובנה בזוויות נכונות, ניתן ליצור תמונות מיוחדות.

מעבר לטקס עצמו הנערך בכותל, לעיתים מוסיפה המשפחה אטרקציה נוספת כמו סיור מודרך בעיר העתיקה או במוזיאון בעל מורשת יהודית. גם את החלק הזה של היום הצלם צריך לתעד  ומדובר באתגר לא פשוט. סיורים הכוללים כ- 50 איש הם סיורים שלא פשוט לצלם. לרוב, יצטרך הצלם לתמרן בין האורחים השונים ולא להישאר בנקודה אחת בעת הסיור. בנוסף סיורים בעיר העתיקה כוללים מעברים צרים, דבר המקשה על הצלם לנוע ממקום למקום.

לסיכום צלם בר מצווה בכותל בעצם מצלם גם מחוץ לכותל וצריך להכיר היטב את הקונספט. על ידי התרשמות מתיק עבודות, ניתן לבחור צלם מתאים.

About admin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *