Home / תיירות / על החשיבות של סיור סליחות בירושלים

על החשיבות של סיור סליחות בירושלים

ירושלים היא העיר המאוכלסת ביותר בישראל, עם למעלה ממיליון תושבים הנמצאים בירושלים והסביבה. ירושלים נחשבת בעיני הדת היהודית וגם בעיני דתות אחרות לאחת הערים הקדושות בעולם ולכן מכונה גם "עיר הקודש". ירושלים נבנתה לפני אלפי שנים ובהתאם לשליטים שהיו בעיר גם הבניה השתנתה עם השנים. בתקופת ממלכת ישראל נבנה בית המקדש הראשון ולאחר מכן נבנה גם בית המקדש השני. לאחר התבוסה של ממלכת ישראל, לא נותרו החלקים המרכזיים של בית המקדש מלבד הכותל המערבי. אל הכותל מגיעים היום מאות אלפי יהודים מדי שנה בתקופת הסליחות כדי לבצע סיור סליחות בירושלים ובסיומו להתפלל בכותל וכמובן להניח פתק בתוך סדקי האבנים כדי לבקש ברכה או תפילה.

המהות של סיור סליחות בירושלים היא לתת את האווירה הייחודית של העיר בזמן עשרת ימי תשובה כדי לחפר על מעשיהם של היהודים לפני סגירת שערי שמים, כך לפי האמונה הדתית. המדריכים בסיור עוברים עם קבוצת המבקרים במספר מוקדי עניין מרכזיים ובעלי חשיבות לאנשי העיר כדי להציג את ההיסטוריה הייחודית של העיר יחד עם הסיפורים האישיים שהפכו את ירושלים לעיר מיוחדת במינה.

סיור סליחות בירושלים החל לצבור תאוצה בעקבות כיבוש הר הבית במלחמת ששת הימים ובין היתר כיבוש הכותל המערבי, אשר נחשב לקדוש ביותר עבור הדת היהודית. כחלק מהסיור, יבקרו המשתתפים גם בשכונות חרדיות בתוך העיר וביניהם במאה שערים, השכונה הראשונה שנבנתה בתוך חומות העיר.  בזמן הסיור יוכלו המבקרים להיחשף לתרבויות לא מוכרות ולהנות מרב- גוניותה של העיר.

האם כל סיור סליחות בירושלים מועבר באותה הצורה?

כל סיור סליחות בירושלים הוא בעל אופי שונה מהאחר אך לכולם יש מאפיין משותף, כל הסיורים מתחילים באחת השכונות בירושלים ומסתיימים בתפילת סליחות אל תוך הלילה בזמן עשרת ימי תשובה לפני יום הכיפורים. חשיבות הסליחות לדת היהודית היא מהגבוהות ביותר ויום הכיפורים נחשב ליום החשוב ביותר לדת היהודית.

על כן חשיבות סיורי הסליחות עבור אנשים דתיים היא חשובה מאין כמותה: הסיור עצמו חשוב לחיבור בין התפילה והכוונה של התפילה לבין עצם התפילות ברחבת הכותל או בית כנסת מרכזי שנמצא באחת השכונות בירושלים. ההבדל המרכזי בין סיור לסיור הוא אופי הסיור ולאו דווקא המקומות בהם נמצאים המבקרים, מלבד סיום ברחבת הכותל או בבית כנסת. אופי מסוים של סיור סליחות בירושלים יכול להתבטא בהקשר מסורתי יותר, כדוגמת המנהגים הקיימים לקראת עשרת ימי תשובה והחשיבות של הסליחות בעיני אנשי העיר בעוד אופי אחר של הסיור יכול להתבטא עם סיפורים ירושלמים מעניינים בעלי צד הומוריסטי יותר כדי ליצור חוויה יותר קלילה בשעות הלילה המאוחרות. תפקיד המדריך יהיה יותר לשמור על עירנותם של המבקרים כדי שהמבקרים יוכלו להנות גם מהחוויה של סיורי סליחות.

About admin

Check Also

בתחום של דין צרפתי עו"ד מצרפת הוא בעל ידע רב

בתחום של דין צרפתי עו''ד אשר דובר את השפה ומכיר היטב את צרפת יכול להועיל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *