Home / יזמות / סדנת הכנה לצה"ל בבתי הספר

סדנת הכנה לצה"ל בבתי הספר

כשתלמידים מתגייסים לצה"ל החיים שלהם משתנים לחלוטין והם עובדים ממציאות אחת ולמציאות שונה לחלוטין, זאת הסיבה שניתן יהיה למצוא סדנת הכנה לצה"ל בבתי הספר, כדי לנסות להעניק להם כלים להתמודד עם השינוי המשמעותי הזה.

הפרידה מהאזרחות כוללת הליך של היפרדות מתנאים פיזיים להם רגילים ומסביבה תומכת של משפחה וחברים, פרידה זאת, במידה ולא מוכנים אליה, עלולה להיות טראומטית למתגייסים טריים וזאת הסיבה שמתקיימת סדנת הכנה לצה"ל בבתי הספר.

בהלך סדנת הכנה לצה"ל בבתי הספר ניתנים כלים לתלמידים להתמודדות עם פרידה זאת, תוך ניסיון לנהל את החוויה תוך זיהוי הגורמים שעל התלמידים להתאים את עצמם אליהם מבחינת המציאות.

במהלך סדנת הכנה לצה"ל בבתי ספר ינסו מחנכים, מרצים ומדריכים חיצוניים לעבד את חוויית הפרידה של התלמידים מהאזרחות ומהמציאות המוכרת להם.

בעת סדנת הכנה לצה"ל בבתי הספר נדרשים המורים להכין את התלמידים להליכי הגיוס מבחינה רגשית ומבחינה קוגניטיבית גם יחד.

על המורים להבין שכל אחד מפרש את הגיוס ומתמודד איתו בצורה אחרת, לכן במהלך סדנת הכנה לצה"ל בבתי הספר רצוי להביא לידי ביטוי עיבוד רגשי סביב הרגשות והחוויות השונות איתם מתמודדים המורים והתלמידים גם יחד.

במהלך סדנת הכנה לצה"ל בבתי הספר גם המורים מתמודדים עם העיבוד הרגשי שלהם וזה חשוב על מנת שיוכלו להכין את התלמידים בצורה נכונה ומושכלת תוך הבנת הדילמות המשפיעות עבור התלמידים עצמם.

שלב חשוב נוסף עבור התלמידים בעת סדנת הכנה לצה"ל בבתי הספר הוא שלב הבירורים בו המדריכים יכולים להיווכח כמה שאלות יש לתלמידים לגבי השירות הצבאי עצמו וההליכים בו.

העברת המידע לגבי הליך הגיוס עצמו הוא החלק המשמעותי ביותר עבור התלמידים בעת סדנת הכנה לצה"ל בבתי הספר, מאחר וככל שיש להם יותר ידע, כך השאלות הרבות, שמביאות איתן חששות רבים, נענות.

About admin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *