Home / Uncategorized / סוגים שונים של מעקות ברזל למדרגות

סוגים שונים של מעקות ברזל למדרגות

ליד כל גרם מדרגות, בין אם הוא פנימי או חיצוני צריך להיות מעקה מותאם שמטרתו לעזור לעולים וליורדים במדרגות וגם למנוע נפילות. ישנם סוגים רבים של מעקות למדרגות וכיום רובם עשוים ברזל.

מעקות ברזל למדרגות פנים או חוץ מיוצרים במסגריות, בתי מלאכה בהם מייצרים מוצרי מתכת שונים כמו סורגים, מעקות, גדרות ושערים. במסגריה, על ידי כלים ייעודיים ועל ידי חימום של המתכות, ניתן לכופף אותן לצורות הרצויות. ברזל הוא אחד מחומרי הגלם שאיתו עובדות המסגריות.

מעקות ברזל למדרגות פנים או למדרגות חוץ קיימים במגוון דוגמאות וניתן לראות הבדלים בין מעקות של מדרגות פנים ובין מעקות של מדרגות חוץ. לרוב בחוץ, העיצוב של המעקה יהיה פחות משמעותי ולכן מעקות של מדרגות חוץ יהיו בעיקר פונקציונליים ופחות בעלי מראה ייחודי. אולם במדרגות הנמצאות בתוך הבית, ניתן לראות עיצובים מרשימים יותר.

מעקות ברזל למדרגות פנים לרוב יהיו מעוצבים בצורה חדשנית וייחודית וכך למשל ניתן לראות כיום בבתים רבים מעקות בעלי עיטורים ופירזולים מיוחדים. את המעקה מעצבים בצורה המתאימה לגרם המדרגות, ספירלית, מתעקלת או ישרה. 

בנוסף, מעקות ברזל למדרגות פנים לרוב גם יהיו משולבים עם חומרי גלם נוספים. ניתן למשל לראות מעקה ברזל עם שילוב של עץ, היוצר מראה כפרי אותנטי. כמו כן, ניתן לראות גם מעקות שמשלבים זכוכית ויוצרים מראה קלאסי ויוקרתי.

את הסורגים של המעקה ניתן לעצב לרוחב או לאורך וכמו כן, ניתן להוסיף פרזולים מיוחדים בצורות של עלים, פרחים, מעויינים וכדו'.

מעקות ברזל למדרגות כמו מוצרי ברזל אחרים לרוב יעברו תהליך של גילוון. גילוון הוא שלב בייצור המוצר מברזל בו מצפים אותו בחומרים מיוחדים למניעת חלודה. מוצרים העומדים בחוץ וחשופים לנזקי מזג האוויר לרוב יעברו תהליך של גילוון ואילו עבור מוצרים הנמצאים בתוך הבית זה נתון לשיקול. מעקות מברזל גם ניתנים לצביעה ולכן ניתן לראות כיום מעקות בצבעים שונים.

מחיר של מעקות ברזל למדרגות משתנה ונקבע בהתאם לגורמים שונים כמו למשל גודל המעקה, צורתו, מורכבות העיצוב שלו, שילוב של חומרי גלם אחרים בו, צביעתו, גילוון ועוד. ככל שמדובר במעקה יותר מעוצב כך גם המחיר יעלה.

ניתן למצוא מעקות ברזל למדרגות דרך מסגריות שונות אותן ניתן למצוא באינטרנט. לרוב מסגריות יתחזקו אתר אינטרנט ובו ניתן לקרוא אודות השירותים שהן מציעות וגם למצוא תוכן אודות ייצור של מוצרי ברזל שונים. כמו כן ניתן לראות תמונות של עבודות שונות של המסגריה וכך להתרשם מהמוצר הרלוונטי. אם למשל מחפשים מעקה ברזל ניתן לראות דוגמאות של מעקות ברזל בעיצובים שונים, צורות שונות וצבעי שונים עלמנת לקבל השראה. כל מסגריה מציעה מחירים שונים בהתאם לפרמטרים רבים וניתן לערוך השוואה בין כמה בתי עסק.

About admin

Check Also

מהו איתור נזילה בגז ?

פעמים רבות יש בבית נזילה, אשר אותה ניתן לראות על ידי רטיבות בקירות, עובש, הצטברות של מים במקומות מסוימים או תלונות של השכנים וחשבון מים מנופח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *