Home / מעקה / היכן רוכשים מעקות למדרגות בבית פרטי וכיצד נקבעת רמת הבטיחות של המעקה?

היכן רוכשים מעקות למדרגות בבית פרטי וכיצד נקבעת רמת הבטיחות של המעקה?

מעקות למדרגות בבית פרטי הוא מוצר חובה בכל בית וכמעט אין בית בעולם שאין בו מעקה למדרגות. הצורך במעקה הוא צורך טבעי ונחוץ בכל בית מהסיבה הפשוטה שהוא בטיחותי ומציל חיים. רבות מהתאונות בתוך הבית קורות בעקבות נפילה מהמדרגות או כתוצאה מעלייה מהירה שלהן ולכן חשוב מאוד לעלות בזהירות את המדרגות בעזרת מעקה גם כאשר הפעולה נראית טבעית ולא מסוכנת.

לרוב, רכישת מעקות למדרגות בבית פרטי מבוצעות במסגריה או בחברה המתמחה בתחום המעקות והמדרגות. בנוסף, רכישה של מעקות מידי מסגר יכולה להיות בהתאם לצרכי הלקוח ולכל לקוח כיום יש מגוון של אפשרויות ביצירת המעקה המותאם ביותר אליו.

רבים מן הלקוחות בוחרים לבצע את עבודות הכנת המדרגות יחס עם המעקה ולעתים מתבצעת החלפת מעקות למדרגות בבית פרטי ללא צורך בהחלפת כל גרם המדרגות. הסיבה לכך היא כמובן שהחלפת מדרגות היא הוצאה די גדולה ולעתים כדי לחדש את גרם המדרגות ניתן להחליף את המעקות בלבד אפשר גם להוסיף חיפוי מדרגות והוספת אריחים לאורך הגרם.

השימוש של מדרגות בתוך בית דו קומתי או רב קומות הוא קריטי וחשוב ולרוב חדרי השינה ממוקמים בחלק העליון של הבית. התאונות באזור גרם המדרגות מתרחשות בעיקר בשעות הלילה כאשר האדם רק בשלבי התעוררות ואינו מספיק מרוכז בשביל לרדת את המדרגות. כתוצאה מכך, חלק מן המעקות לא יציבים מספיק בשביל להקל על התאונה ולכן יש צורך בהחלפת מעקות בטיחותיות יותר.

רמת הבטיחות של מעקות למדרגות בבית פרטי המבוצעות על ידי מכון התקנים נקבעות על ידי רמת האחיזה של המעקה, היציבות של המעקה על פני המדרגות וכמובן המרווח בין המעקות למדרגות כדי למנוע נפילה של ילדים קטנים בין המדרגות.

האחרון הוא הגורם החיוני והחשוב ביותר שכן מרבית התאונות בבית על ידי ילדים מתרחשת מתוך נפילה ממדרגות, לכן כאשר המדרגות רווחות מספיק בשביל שילד יעבור דרכן זוהי סכנת חיים ועל כן המרווח בין המדרגות לא יכול לעלות מעבר לכמה עשרות סנטימטרים בודדים.

בנוסף, קיימים הורים אשר לוקחים מקדם בטיחות ומשתמשים גם במדרגות אשר מקלות על הנפילה בעזרת משטחים שונים כגון שטיח או גומי. המרכיבים הללו אשר מונעים מהנפילות להיות מסוכנות מאוד מצילות חיים. כדאי להיוועץ במעצבי פנים ובמסגרים כדי למצוא את השילוב הנכון בין מעקות למדרגות בבית פרטי בעלות עיצוב מתאים אך בטיחותי.

לסיכום מעקות למדרגות בבית פרטי היא בחירה לא פשוטה אך חשובה מאוד אשר יכולה להיות בהרבה מקרים גם מצילת חיים. השימוש של מדרגות בתוך הבית הוא קריטי אך ניתן למנוע סכנות האורבות לנו בתוך הבית על ידי שימוש בטיחותי בעזרת גרמי מדרגות המאושרים על ידי מכון התקנים ומעקות בטיחות שיכולות למנוע אסונות המוזכרות לעיל. 

About admin

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *