Home / דלק / ממה מושפעים מחירי סולר לתחבורה?

ממה מושפעים מחירי סולר לתחבורה?

סולר הוא סוג של נוזל דליק המשמש להנעת מכונות שונות בעולם התעשיה, התחבורה, והחימום הביתי כמו למשל מנופים, מכונות באתרי בנייה, גנרטורים, רכבים, אוטובוסים, משאיות, הסקות ועוד. במדינות רבות בעולם משתמשים בסולר לתחבורה יותר מאשר בנזין אך בארץ רוב הרכבים הפרטיים מונעים באמצעות בנזין מסיבות שונות. גם בעולם של גנרטורים יש כאלו הפועלים באמצעות בנזין וכאלו הפועלים באמצעות סולר ויש ביניהם הבדלים רבים. גנרטורים הפועלים באמצעות סולר לדוגמא ידועים כעוצמתיים יותר ואמינים יותר.

בעבר, מחירי סולר לתחבורה ותעשייה היו נמוכים באופן משמעותי מאלו של בנזין אך כיום מחירי הסולר והבנזין כמעט שווים ולכן היתרון של הסורל מהבחינה הזו כבר לא רלוונטי.

מחירי סולר לתחבורה משתנים לעיתים תכופות וזה קורה בעקבות שינויים שחלים במיסים, בעולם או בגורמים נוספים כמו איכות הדלק וכו'. סולר הוא תוצר של נפט גולמי המצוי באזורים מסוימים בעולם והוא נחשב למשאב טבע משמעותי מאוד. הנפט מיוצר באופן טבעי בקרקעית האוקיינוס ותהליך זה אורך מאות מיליוני שנים. כיום, אספקת הנפט הגולמי בעולם הולכת ואוזלת בעקבות השאיבה ולכן מחיריו עוברים תנודות רבות אשר משפיעות גם על מחירי סולר לתחבורה, תעשייה וחימום.

את הנפט הגולמי שואבים באתרי שאיבה ייחודיים הממוקמים במדינות שונות בעולם. האתר הגדול ביותר נמצא כיום בערב הסעודית. מאתרי השאיבה הנפט עובר לבתי הזיקוק השונים באמצעות מכולות ייעודיות ושם הוא עובר תהליכים והופך לדלקים שונים. את הנפט מעבירים בין מדינות ולכן מחירי הדלק משתנים בין מדינה למדינה.

מחירי הנפט הגולמי עובר תנודות רבות בעולם כולו ומכאן גם מושפעים מחירי סולר לתחבורה ומחירי בנזין לתחבורה. בנוסף, ישנן חברות אשר מספקות דלקים שונים ומבצעות תדלוק בשטח והן מיודעות בעיקר לתדלוק מכונות באתרי בנייה, מכונות במפעלי יצור, תדלוק גנרטורים ומילוי של הסקות. בעולם התחבורה למשל, חברות היסעים והובלה המחזיקות במספר גדול של רכבים גדולים משתמשות בשירותיה של חברת אספקת סולר לתחבורה על מנת לחסוך בזמן ובעלויות. חשוב לבחור בחברה מקצועית בעלת תקנים ורישיונות לתדלוק בשטח וגם באחת המספקת סולר איכותי. מחירי סולר לתחבורה משתנים גם בהתאם לאיכותו, לעיתים מחירו של סולר יקר ביחס לשוק כיוון שהוא איכותי יותר ולכן עדיף לפעמים להשקיע יותר עלויות ולקבל סולר איכותי.

גם כשמדובר על תחום החימום הביתי, מחירי הסולר אינם יציבים ויכולים להתשנות מדי חורף. למרות שמדובר בשינוי קל לליטר, כאשר משכללים את כמות הליטרים הנצרכת בחורף העלויות משמעותיות. 

כמו מוצרים רבים בעולם, מחירי סולר לתחבורה , תעשייה וחימום אינם קבועים ונתונים לשינויים הקשורים בהחלטות פוליטיות ובין לאומיות. ניתן לעקוב אחר השינויים בערכו של הנפט מדי יום באמצעות הטלוויזיה והאינטרנט כדי להישאר מעודכנים ולדעת כיצד זה ישפיע על מחירי הדלק לתחבורה.

About admin

Check Also

כמה עולה ליטר סולר

מחירי ליטר סולר בישראל משתנים תכופות ותלויים במחירי הסולר העולמיים, במחיר היבוא ובמחיר אותו 'גוזר' מי שיספק עבורכם את השירות. הסולר משמש חומר בערה למערכות שונות, בניהן מערכות תעשייתיות, רכבים המונעים במנוע סולר וחימום ביתי בעסקת הסקה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *