Home / דלק / נפט למכירה – כיצד ניתן לרכוש נפט

נפט למכירה – כיצד ניתן לרכוש נפט

נפט, המכונה גם הזהב השחור, הוא אחד ממשאבי הטבע הנחוצים ביותר בעולם. חביות נפט למכירה נקנות על ידי חברות שונות בעזרת חוזים עתידיים. נפט נסחר בבורסה לניירות ערך ומכירו משתנה בתנודתיות גבוהה בכל שנה (עד 40%). כיוון שהחברות רוכשות כמויות גדולות של חביות נפט, אם בסוף יום המסחר מחיר הנפט עלה בדולר אחד לחבית, הדבר יגרום לעלייה של 1000$ עבור אותה חברה שרכשה את החביות ולכן השינוי במחירי החביות הוא כל כך דרסטי. קיימים עוד אלמנטים המשפיעים על שוק הנפט כגון משבר כלכלי, מגפה, אסונות טבע, שינויים במזג האוויר וכיוצא בזה.

קיימות מספר דרכים כדי לרכוש נפט למכירה – לדוגמה כיום קיימות מספר חברות פרטיות שרוכשות נפט דרך חברות אנרגיה ודלק ואלו מוכרות נפט למכירה פרטית ועסקית. חברות אלו מוכרות בנוסף גם סולר לחימום ביתי בשל החימום האחיד שיוצר הסולר בכל רחבי הבית בעונות החורף. הדרך המוכרת ביותר להשיג נפט למכירה היא דרך חברה המתמחה במכירת נפט. חשוב לעשות את ההבדל בין נפט למכירה לשם שימוש ביתי או עסקי לבין נפט למכירה לשם מסחר בבורסה. נפט הנרכש לשם שימוש ביתי או עסקי נקנה לרוב בכמויות המתאימות לאותו רוכש, בדיוק כמו שקונים גז וממלאים אותו בבית. אחד לשנה בערך מגיעה משאית ורק ממלאת את המכליות הזמינות לשימוש ביתי בלבד. לעומת זאת, נפט הנרכש בבורסה הוא לא נפט שנעשה לשם שימוש ביתי או כל שימוש לצורך אותו אדם הסוחר בבורסה. מטרת הרכישה היא למעשה השקעה הדומה לכל מנייה.

דרכי השקעה בנפט

קיימות מספר דרכי השקעה בנפט. הדרך הראשונה היא דרך תעודות סל. אלו הן חברות שכל עיסוקן הוא השקעה בנפט ועוסקות בקנייה ומכירה של נפט לשם יצירת רווח עסקי. חברות אלו בעיקר עובדות צמוד למדד הנפט בלבד ומושפעות בעיקר על ידו. בעקבות משבר הקורונה, החברות הללו חוו ירידה של יותר מ-50% מערכן. דרך נוספת היא השקעה בחברת אנרגיה שמשקיעה בין היתר בנפט. חברות אלו לא מסתמכות אך ורק על ערכו של הנפט ועל כן חברות אלו ספגו נפילה מתונה יותר מאשר החברות המשקיעות דרך תעודות סל. בשנת 2020 נרשמה ירידה של 5% מערך החברות ביחס לשקל ו-15% ביחס לדולר. חשוב מאוד לברר מול חברות הנפט והאנרגיה את סוג הנפט שהחברות משקיעות בו. רוב החברות ישתמשו בנפט ברנט. נפט למכירה מסוג זה הוא המקביל לנפט הגולמי האמריקאי, זהו נפט שנחשב כאמת מידה לנפט גולמי שמקורו באזור הים הצפוני. מחירי הנפט הגולמי תלויים במספר גורמים עיקריים: הראשון הוא ביקוש והיצע, המתבטא במספר המשאבות השואבות חביות נפט ליום ובמספר הרכישות המתבצעות ביום לחביות נפט. השני הוא היחסים בין השחקנים המרכזיים בשוק, המתבטא בהסכמים ובסנקציות. הגורם השלישי הוא הספקולציות ודעות הסוחרים.

About admin

Check Also

כמה עולה ליטר סולר

מחירי ליטר סולר בישראל משתנים תכופות ותלויים במחירי הסולר העולמיים, במחיר היבוא ובמחיר אותו 'גוזר' מי שיספק עבורכם את השירות. הסולר משמש חומר בערה למערכות שונות, בניהן מערכות תעשייתיות, רכבים המונעים במנוע סולר וחימום ביתי בעסקת הסקה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *