Home / Uncategorized / מהי סדנת מיינדפולנס ?

מהי סדנת מיינדפולנס ?

מיינדפולנס או מודעות קשובה הוא תהליך של הבאת הקשב אל ההווה, אל מה שמתרחש כאן ועכשיו תוך התבוננות פנימית והתבוננות החוצה. מיינדפולנס כולל תרגילים ואימונים שונים בעזרתם ניתן להגיע לשלווה נפשית, לרוגע ושמחה. בעזרת מיינדפולנס אנשים רבים לומדים להתמודד עם מצבים של לחץ, כעסים, חוויות החיים השונות ומצבי יומיום שונים. כיום התחום משולב בעולם החינוך, בארגונים שונים ועוד. ניתן למצוא כיום קורסים וסדנאות של מיינדפולנס המיועדים לאנשי חינוך, להורים, למטפלים ולאנשים המעוניינים לרכוש כלים חדשים לחיים.

סדנת מיינדפולנס לרוב תכלול מספר מפגשים, בהם לומדים אודות יסודות התחום, אודות הבסיס של מיינדפולנס בבודהיזם ואודות השילוב שלו במערב. בנוסף, בסדנה לומדים לתרגל את השיטה על ידי מדיטציות, תרגילי נשימה ועוד. סדנת מיינדפולנס לרוב תהיה קצרה יותר מקורס אשר יכלול מספר רב יותר של מפגשים וכמו כן, ניתן למצוא סדנה ייעודית בנושא מסויים כמו למשל סדנה למשפחות, להורים או למורים.

למיינדפולנס יתרונות רבים ולכן סדנה או קורס בתחום יכולים לעזור לרבים. בעזרת תרגול של מיינדפולנס ניתן לפתח מערכות יחסים טובות יותר עם עצמנו ועם הסביבה, ללמוד להתמודד אחרת עם כאב, סטרס וכעסים, ולהתמקד במה שחשוב בהווה. לאימונים מנטליים גם יש השפעה על הבריאות ועל מערכת החיסון. 

סדנת מיינדפולנס מועברת על ידי מדריכים ומנחים שונים והיא כוללת תרגול של מדיטציות בשיבה, שכיבה והליכה. בסדנה גם מכירים את העקרונות של מיינדפולנס וכיצד לשלב אותו בחיי היומיום. מנחים של מיינדפולנס יהיו בעלי ניסיון בתחום ויעבירו את הסדנאות תוך מתן דגש על הנושאים השונים.

ניתן למצוא כיום סדנת מיינדפולנס או קורסים בתחום ברחבי הארץ ובמועדים שונים. את הסדנה יעבירו לרוב מדריכים ומנחים עצמאיים או מכונים שונים שמציעים מגוון קורסים. כמו כן, כיום גם קופות החולים השונות מציעות סדנאות מיינדפולנס והמחירים שלהן גם יהיו נמוכים יותר. ֿ

ניתן למצוא כיום מידע רב אודות התחום של מיינדפולנס ולקרוא אודות קורסים שונים וסדנאות שונות. כמו כן ניתן להתרשם מאתר האינטרנט של מכון, קופת חולים או מנחים עצמאיים שמתארים את הסדנה ואת ההרכב שלה. ניתן לקרוא המלצות באינטרנט אודות סדנה מומלצת ולקבל הצעות מחיר ממקומות שונים.

כמו כן ניתן למצוא הים סדנת מיינדפולנס מקוונת שניתן להשתתף בה מכל מקום ובכל זמן. סדנה כזו יכולה להיות נוחה עבור אנשים בעלי שגרה צפופה וגם כאלו שלא יכולים להתנייד ולהגיע למפגש בכל שבוע.

סדנת מיינדפולנס מקוונת יכולה להיות גם בעלת יתרון אם למשל היא מועברת על ידי מדריך מומלץ שמקיים מפגשים באזור רחוק מדי שאין ביכולתנו להגיע אליו. מבחינת מחירים, כל מדריך, מכון או קופת חולים יציעו מחירים שונים בהתאם להרכב הסדנה ובהתאם לתוכן שלה, לאיכות שלה ולאורכה. ניתן לערוך סקר שוק והשוואה בין האפשרויות השונות.

About admin

Check Also

מהו איתור נזילה בגז ?

פעמים רבות יש בבית נזילה, אשר אותה ניתן לראות על ידי רטיבות בקירות, עובש, הצטברות של מים במקומות מסוימים או תלונות של השכנים וחשבון מים מנופח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *