Home / בנייה בעץ / מעקה למדרגות פנים ומדרגות חוץ

מעקה למדרגות פנים ומדרגות חוץ

ליד כל גרם מדרגות, בין אם הוא פנימי או חיצוני צריך להיות מעקה. תפקידו של מעקה הוא להעניק בטיחות וסיוע ליורדים ועולים במדרגות ולכן יש לו תקנות בטיחות שונות הקשורות לגובה, מרווח בין הסורגים ועוד.

מעקה למדרגות פנים שונה מעט ממעקה למדרגות חוץ בעיקר בתחום העיצובי. כלומר לרוב מדרגות שנמצאות בתוך בית יכללו מעקה מעוצב היטב, בעל עיטורים ופרסומים מרשימים, שילובים של חומרי גלם נוספים וצבעים שונים. כמו כן, מעקה שעומד בחוץ צריך להיות עמיד יותר בפני תנאי מזג האוויר השונים שיכולים לגרום לחלודה. לרוב מעקות של מדרגות חוץ יהיו יותר מאסיביים.

מעקה למדרגות פנים או מדרגות חוץ יכול להיות עשוי עץ, אלומיניום או חומרים שונים. הנפוץ ביותר יהיה עשוי ברזל ולכן מיוצר במסגריות. מסגריה היא בית מלאכה בו מייצרים מוצרי מתכת שונים כמו סורגים, מעקות, שערים וגדרות. במסגריה עומד המסגר או הנפח אשר עזרת כלים ייעודיים וחימום המתכות, הוא יכול לעצב אותן בצורות שונות.

קיימים סוגים רבים של מעקות למדרגות פנים וחוץ והם נבדלים זה מזה בעיצוב, במחיר, בחומרי הגלם ועוד. חשוב לעבוד עם חברה מקצועית בתחום של התקנת מדרגות שמציעה מעקה איכותי וכזה שעומד בתקנים שונים. ניתן למצוא כיום מעקה למדרגות פנים מברזל אשר משלב חומרי גלם נוספים כמו זכוכית ועץ. שילוב של עץ במעקה למשל הופך את העיצוב לייחודי יותר.

מדרגות פנים או חוץ יכולות להיות בנויות בצורות שונות, למשל בצורה ישרה, מתעקלת וכו׳. את המעקה למדרגות יש להתקין על פי צורת המדרגות וככל שהעיצוב מורכב יותר כך גם המחיר יהיה גבוה יותר. לרוב איש מקצוע יגיע אל בית הלקוח ויציע סוגים שונים של מעקה למדרגות פנים בהתאם למבנה המדרגות בבית ובהתאם לעיצוב ולתקציב הלקוח. לאחר מכן הוא יכין הצעת מחיר ויתחיל בעבודת ההתקנה. 

כחלק מתהליך הייצור של מוצרי ברזל שונים, קיים תהליך של גילוון שהוא צביעה של הברזל בחומר מיוחד שישמור עליו מפני חלודה. לרוב כאשר מדברים על מעקה למדרגות פנים גילוון אינו חייב להיעשות. אולם מעקה של מדרגות חיצוניות חייב להיות מגולוון. כמו כן, מעקה יכול גם להיצבע כאשר צביעה של ברזל נעשית בהתזה או בתנור. צביעה בתנור נחשבת לאיכותית יותר ועמידה יותר ולכן היא גם יקרה יותר.

ניתן למצוא מסגריות שונות באמצעות האינטרנט, המציעות מעקה למדרגות פנים או מדרגות חוץ וכמו כן מוצרים נוספים. באתר של המסגריה ניתן להתרשם מתמונות של מעקות שונים, לראות את העיצובים השונים, את העיטורים והפרזולים האפשריים ולהבין מה טווח המחירים ובמה תלוי המחיר באופן כללי. כמו כן ניתן לערוך השוואה בין חברות שונות, להבין מה המחירים שכל חברה מציעה ולקבל השראה לבחירת המעקה לבית.

About admin

Check Also

שער כניסה מברזל לבית

שער כניסה לבית הוא אמצעי שמטרתו להציע ביטחון ולמנוע פריצות של מסיגי גבול

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *