Home / אירועים / תפאורות להצגות

תפאורות להצגות

בשונה מתפאורות המיועדות לאירועים שונים, כנסים או טקסים, תפאורה להצגות שונה לחלוטין והיא צריכה להכניס את הצורה לתוך עולם עם מציאות שונה בצורה מוחלטת.

ככזאת, תפאורה להצגות נחשבת מושקעת הרבה יותר, מאחר והיא צריכה לסחוף את הקהל אל תוך הסיפור באופן מלא ולתמוך בשחקנים שמספרים את סיפור של מציאות שונה לחלוטין. 

עיצוב החלל הבימתי הוא התפקיד המרכזי של תפאורה להצגות ועל כן על כל אחד מהרכיבים בה להיות מושקע ומושלם, מאחר והיא אחד המרכיבים החשובים ביותר בהצגה. 

על כן, על תפאורה להצגות להיות מתוכננת עוד בשלב הכתיבה של המחזה או ההצגה.

סגנונות תפאורה שונים

כאמור, לכל הצגה תפאורה שונה אך ישנם כמה סגנונות תפאורה להצגות שמהווים איזה שהם קוים מנחים כללים בעת הזמנות של תפאורה או בעת תכנונה.

תפאורה מינימליסטית היא סגנון תפאורה להצגות שמתאפיין במינימום אבזור על הבמה, המטרה של סוג תפאורה זה הוא להבליט את השחקנים ולשים בהם את הפוקוס המלא. 

תפאורה להצגות מסוג מידיאלי תהיה תפאורה חדשה יחסית אך נפוצה במיוחד לאחרונה והיא כוללת שילוב של מדיות נוספות בתפאורה ושינוי שלה במהלך ההצגה, ככזאת היא תכלול אנימציות, הצללות שונות או וידאו ארט.

תפאורה ריאליסטית היא תפאורה להצגות שיהיה ניתן למצוא בעיקר בתיאטראות מאחר והיא מתארת מציאות אמיתית ומייצגת את המקום שבו מתרחשת ההצגה כפי שהוא. 

לעיתים תשולב תפאורה להצגות זאת גם עם תפאורה סוריאליסטית שתצטרף לבמה כדי להמחיש שמדובר בחלום או הזיה, היא בדרך כלל תהפוך את התפאורה הריאליסטית לפחות מציאותית. 

התפאורה הפרגמנטרית היא סוג נוסף נפוץ של תפאורה להצגה והיא תתאפיין בהצגה של דימויים או רמזים בלבד, כאשר הקהל צריך לחבר אותם על מנת ליצור תמונת מציאות מלאה. 

לסיכום, בחירת תפאורה זה לא דבר פשוט, לכן חשוב לתכנן אותה עוד בתהליכי כתיבה ההצגה ולהשקיע בה עמל רב, כך ההצגה תהיה מושלמת. 

About admin

Check Also

התפקיד של מחסומי לחץ

מחסומי לחץ הם חלק בלתי נפרד מאירועים המוניים. האירועים ההמוניים שבהם אפשר למצוא מחסומים מן הסוג הזה כוללים הפגנות, מחאות ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *