Home / אירועים / סוגי תפאורה לאירועים

סוגי תפאורה לאירועים

תפאורה היא אמצעי המוכר בעיקר מעולם התיאטרון שם יש לה תפקיד חשוב. באמצעות תפאורה ניתן לדמות מקומות, תקופות ומצבים שונים ולכן קיימות היום גלריות של תפאורות ומעצבי במה מקצועיים ברחבי העולם. את התפאורה מעצבים על פי הבימוי של ההצגה, יחד עם התלבושות והחפצים שידמו את הסיפור כמה שיותר טוב.

כמו כן, מעבר לתפאורה שרואים בהצגות, כיום ניתן לראות גם תפאורה לאירועים שונים שהם בעלי נושא מסוים. כך למשל חברות שונות המארגנות אירוע חברה לעיתים ירצו לערוך אותו על פי קונספט מסוים שקשור לעבודת החברה, לתקופה או לסיפור מסוימים. גם בפסטיבלים גדולים ניתן לראות תפאורה המתאימה לקונספט, אם למשל מדובר בפסטיבל אוכל, אומנות ועוד. בזכות התפאורה ניתן ליצור אווירה ייחודית ולתת לאורחים תחושה שהם נמצאים בתוך הסיפור.

תפאורה לאירועים משמשת גם בחתונות או מסיבות פורים למשל אשר כוללות קונספט. כיום ניתן לראות חתונות קונספט בנושא ספציפי המעוצבות על ידי תפאורה מתאימה. 

קיימים סוגים רבים של תפאורה לאירועים ולרוב כל סוג יכלול אביזרים וחפצים שונים המדמים את המצב, הסיפור או התקופה. התפאורה תהיה מעוצבת מחומרי גלם שונים, ותכלול מייצגים שונים ודמויות מגוונות. כך למשל אם מדברים על אירוע קונספט בנושא של המערב הפרוע, ניתן לראות תפאורה הכוללת ערימות חציר, עגלה וסוס, מגפי בוקרים ועוד. כמו כן בתפאורה של אליס בארץ הפלאות ניתן לראות קלפי ענק, פטריות גדולות, שולחן משתה ועוד. 

לעיתים כאשר מזמינים תפאורה לאירועים ניתן לראות גם שחקנים, המחופשים לדמויות קושרות לקונספט. השחקנים מסתובבים בין המוזמנים לאירוע ומוסיפים המחשה לתפאורה. כך למשל במערב הפרוע, שחקן יכול להיות מחופש לשריף. באירוע המיוצג על ידי תפאורה של אליס בארץ הפלאות, שחקנים יכולים להתחפש למלכת הלבבות או לחתול המפורסם.

חברות המציעות תפאורה לאירועים לרוב גם יציעו מוצרים נוספים לאירועים ביניהם למשל אביזרי במה הכולליםגם במה, תרנים לדגלים, פודיומים, מיתוג לאירועים, מחסומים לאירועים ועוד. ניתן להזמין מאותה חברה המציעה מוצרים שונים לאירועים את המוצרים הרלוונטיים עבור אותו אירוע.

לרוב חברות המציעות מוצרים לאירועים וגם תפאורות יחזיקו בתפאורות מוכנות וסטים שלמים של תפאורות במחסנים. אך לעיתים ניתן גם להזמין עיצוב תפאורה בהזמנה אישית אם אינה קיימת. המחיר של תפאורות לאירועים משתנה בהתאם לגודל האירוע, סוג התפאורה והאיכות שלה, מספר הימים לשימוש בה, כמות הפריטים המוזמנים, שינוע ועוד. חברות שונות מציעות שירותים בפריסה אצרית ואחרות במקומות ספציפיים.

חברות המציעות תפאורה לאירועים לרוב יתחזקו אתר אינטרנט ובו ניתן לקרוא אודות השירותים השונים שהן מציעות, להבין אילו מוצרים יש לחברה המתאימים לאירועים וכן להתרשם מתמונות של תפאורות שונות, מוצרים שונים וכדו׳. כל חברה תציע מחירים שונים וכן סוגי תפאורות אחרות וניתן להתרשם מההיצע בשוק ולערוך השוואת מחירים. 

About admin

Check Also

איך השכרת תפאורות יכולה לחסוך בעלות האירוע

השכרת תפאורות עבור בעל אירוע יכולה להיות אופציה אטרקטיבית לקיום אירוע בתקציב מוגבל ועדיין יכולה להתקבל אותה התוצאה מהקמת תפאורה מאפס לאירוע במחיר גבוה בהרבה. תחום השכרת תפאורות התפתח בעקבות הקיום של ציוד במות במחסנים של חברות התפאורה שלא נעשה בהם שימוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *