Home / בנייה בעץ / סוגים שונים של פיגומים להשכרה

סוגים שונים של פיגומים להשכרה

פיגום הוא מבנה ארעי העשוי חומרי גלם שונים המשמש באתרי בנייה. את הפיגומים מתקינים על הקרקע או מעל מבנה מסוים ומטרתו לשמש כמשטח להחזקת ציוד נלווה או לביצוע עבודות בגובה. ישנם סוגים רבים של פיגומים להשכרה אשר מתאימים לעבודות בנייה שונות ופרוייקטים שונים וכמו כן הפיגומים השונים יהיו בעלי מחירים אחרים.

מחירים של פיגומים להשכרה יכולים להיקבע על פי השכרה יומית או חודשית ולרוב מחיר להשכרה יומית יהיה יקר יותר פר יום. בנוסף המחירים משתנים בין גורמים רבים כמו למשל סוג הפיגום, גודלו, השימוש שלו ועוד. ככל שמדובר בפיגום בסיסי יותר המחיר שלו יהיה נמוך יותר, פיגום נייד שמוזז באתר הבנייה יהיה בעל מחיר גבוה יותר מאשר פיגומים אשר מעוגנים לקיר וכן הלאה. מעבר לסוג הפיגומים, גם השירות עצמו משפיע על מחיריהם של פיגומים להשכרה וכך למשל כששוכרים פיגומים לתקופת זמן ממושכת יותר המחיר ליום יהיה נמוך יותר. שירותים נוספים דורשים תשלום ביניהם תכנון הפיגום בהתאמה לצרכים של החברה הקבלנית באתר הבנייה, שירותים של בודקים מוסמכים ומפקחים בתהליך הקמה ועוד. אם קיימת בעיית גישה לאזור של אתר הבנייה, מחיר הקמת הפיגומים יהיה גבוה יותר ולכן הגישה לאזור גם היא קריטריון לקביעת המחיר.

מלבד פיגומים להשכרה קיימים גם פיגומים למכירה. מחיר של פיגום במקרה זה יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים וכמו כן במקרה זה נדרשת תחזוקה שוטפת. בגלל צרכי העבודה המשתנים בין פרויקט לפרויקט, חברות קבלניות רבות דווקא מעדיפות לשכור את הפיגומים ולא לרכוש פיגומים. חברות המציעות השכרת פיגומים לרוב יציעו סוגים שונים של פיגומים בהתאם לסוג העבודה. חברות וארגוני בנייה אשר יש להם עבודות קבועות ודומות לעיתים יעדיפו רכישת פיגומים.

סוגי הפיגומים השונים מתאימים לצרכים שונים. כך למשל פיגום חמורי הוא פיגום בסיסי אשר מאפשר להגיע לגובה של שני מטרים מקסימום. בגלל המגבלה של הגובה, הפיגום נמצא פחות בשימוש כיום. סוג נוסף של פיגומים להשכרה הוא פיגומים עצמיים. מדובר בפיגום שמהווה יחידה עצמאית נייחת או ניידת. כאשר מדובר על פיגום עצמאי שהוא נייד, השימוש ניתן רק על משטח מיושר ללא שקעים. מחירים של פיגומים להשכרה מסוג זה יכולים להגיע ל-4000 ש"ח להשכרה חודשית. סוג נוסף של פיגום נקרא פיגום זקיפים והוא כולל צינורות מתכת או זקיפים מעץ אשר מעליהם יש משטח עבודה. ניתן לבנות את הפיגום הזה בגבהים שוני והוא נפוץ בעבודות על קירות חיצוניים של מבנה. 


ישנן חברות שונות המציעות פיגומים להשכרה ולמכירה וחשוב לוודא כי מדובר בחברה בעלת ניסיון ומקצועיות בתחום. ניתן למצוא באינטרנט חברות רבות המציעות את השירותים הללו ולקרוא אודות סוגי הפיגומים שהן מציעות, התמחור שלהן עבור השכרה יומית או השכרה חודשית וכמו ועוד.

About admin

Check Also

סוגים שונים של שולחנות למסעדה

שולחנות למסעדה הם חלק חשוב בעיצוב של מסעדות וכמו כן הם נבחרים על פי גורמים רבים כמו סוג, איכות, חומרי גלם, צבע, עיצוב, מחיר ועוד. שולחנות וכסאות במסעדה הם בעלי משמעות גדולה כיוון שהם קובעים בין היתר את חווית הסועד ואת המראה של המסעדה שתורמים להגדלת קהל הלקוחות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *