Home / אירועים / איך השכרת תפאורות יכולה לחסוך בעלות האירוע

איך השכרת תפאורות יכולה לחסוך בעלות האירוע

השכרת תפאורות עבור בעל אירוע יכולה להיות אופציה אטרקטיבית לקיום אירוע בתקציב מוגבל ועדיין יכולה להתקבל אותה התוצאה מהקמת תפאורה מאפס לאירוע במחיר גבוה בהרבה. תחום השכרת תפאורות התפתח בעקבות הקיום של ציוד במות במחסנים של חברות התפאורה שלא נעשה בהם שימוש. לעיתים, קונספט האירוע אינו מחייב את כל הציוד שקיים אצל חברת התפאורה, לכן כדאי לברר אצל עוד חברות תפאורה, שאולי ביצעו אירוע בקונספט דומה, האם קיים אצלם את כל הציוד הנדרש לקראת האירוע. אם מדובר באירוע קונספט אחד גדול הטומן בחובו תתי- קונספט, כדוגמת העולם של דיסני, יהיה צורך לעיתים בפנייה לחברה המתמחה בעולם זה שכן יהיה פחות משתלם לפנות לכמה חברות תפאורה ולבנות את התפאורה מכל חברה בנפרד.

מושגים בעולם התפאורה שכדאי לדעת

לפני שמבצעים השכרת תפאורות, רצוי לדעת כמה מושגים מעולם התיאטרון כדי לברר אם חברת התפאורות בהחלט מביאה את כל המוצרים הדרושים:

קוליסה- מסגרת עץ המצופה מחומרים שונים כדוגמת בד, שמשונית ועוד. בתיאטרון, אין אפשרות לחתוך סצנות. החלפת הסצנות נעשית אל מול הקהל ולכן לרוב תיעשה בליווי מוזיקת רקע או דיבורים של השחקנים. כדי להחליף סצנה צריך לעשות זאת בצורה מהירה, ועל כן התפאורה צריכה להיות קלה ולא מחומרים כבדים, אך בכל זאת להיות איכותית ולא ליפול או להישבר מכל נגיעה של השחקנים. בהקשר של השכרת תפאורות, כדאי לראות ולוודא שהתפאורה אינה במצב גרוע משום שכנראה כבר עברה כמה וכמה אירועים.

צוגים- אלו הם צינורות ברזל הקשורים לתקרת הבמה בעזרת כבלים והם משמשים לתליית מסכים עליהם.

מסך רקע- זהו מסך ענק שנראה לעיני הצופה מאחורי השחקנים על הבמה. המסך מגיע בגדלים שונים, והקמת מסך לבד דורשת מיומנות גבוהה מאוד. באין התקציב הדרוש להקמת התפאורה, כדאי להשכיר מסך מוכן מראש. זהו התחליף האולטימטיבי להקמת תפאורה תלת מימדית (תפאורה בעלת מימד של עומק כדי ליצור תחושה יותר אמיתית לצופה).

תפאורה קבועה- תפאורה שנמצאת על הבמה לאורך כל ההצגה או האירוע.

תפאורה מתחלפת- נמצאת לרוב בהצגות בהן יש מספר מערכות אשר כל אחת מהן דורשת אופי אחר של הסצנה עליה מדובר בהצגה ולכן דורשת תפאורה שונה לכל מערכה.

השכרת תפאורות או עשה זאת בעצמך ?

אם קיים חוש יצירתי, ניתן אף להכין תפאורות בצורה עצמאית במקום השכרת תפאורות. לדוגמה, אם מדובר בהצגת ילדים בגן, ואין תקציב מספיק גדול על מנת לבצע השכרת תפאורות, ניתן להכין את התפאורה מחומרים פשוטים. אם ההצגה עוסקת בחיות, ניתן לצייר דמויות שונות על גבי קרטונים גדולים, לצבוע ולגזור אותן על מנת להעמידן ברקע ההצגה. על ידי בדים שונים בצבע כחול, ניתן ליצור מפל מים או אגם קטן. בעזרת דפי קרפ ירוקים, ניתן ליצור תפאורה של עלים וצמחים.

About admin

Check Also

התפקיד של מחסומי לחץ

מחסומי לחץ הם חלק בלתי נפרד מאירועים המוניים. האירועים ההמוניים שבהם אפשר למצוא מחסומים מן הסוג הזה כוללים הפגנות, מחאות ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *