Home / בנייה בעץ / למה מיועדים בתי עץ סקנדינבים ומה היתרונות שלהם?

למה מיועדים בתי עץ סקנדינבים ומה היתרונות שלהם?

בתי עץ סקנדינבים הם בתי עץ המאפיינים את אזור חצי האי סקנדינביה שבו שוכנות מספרת מדינות וביניהן איסלנד, פינלנד, נורבגיה, איי פארו, שבדיה, דנמרק וכו' המכונות המדינות הנורדיות. הן מאופיינות באקלים קר כמעט כל השנה. בשל כך, עלה הצורך בבנייה של בתי עץ מאסיביים, בעלי שלד חזק עם גזעים עבים כדי לבודד קור חיצוני כמה שניתן.

בתי עץ סקנדינבים מיוצרים מעץ מרובע או עגול בארצות אלה. זהו עץ מסוגים שונים כמו אשוח, ברוש או אורן. סוג הבנייה משתנה מבית לבית בהתאם לתנאי האקלים באזור וסוג האדמה. לכן כאשר מחליטים על בניית בית עץ מסוג זה חשוב להתייעץ עם מהנדס בניין או קבלן אשר מתמחה בבתי עץ.

מה מייחד בתי עץ סקנדינבים ?

בתי עץ סקנדינבים מיוצרים לרוב מעצים גמישים כדי לעמוד בתנאי הקור הקיצוניים והרוחות העזות במדינות הנורדיות. רוב העצים לבתים אלו נלקחו משם בגלל כמות המשקעים הרבה באזורים אלו והפיכת העצים בעלי צפיפות גבוהה. העצים הסקנדינביים נחשבים לאיכותיים מאוד בגלל האדמה האיכותית של סקנדינביה וכמעט אין התערבות של מגע אדם באזורים אלו. בעקבות זאת גם העלות של העצים הללו יקרה יותר מאשר עצים מעובדים ממדינות אחרות.

בארץ, בגלל מזג אוויר יחסית נוח, אין צורך בבניית בתי עץ סקנדינבים מעץ מרובע או עגול אך עץ זה נחשב חזק ועמיד יותר ולכן כדאי לשקול בנייה מסוג זה אם התקציב מאפשר זאת. בנוסף, בארץ חובה להכניס חדר ממ"ד מבטון מזוין כדי לעמוד בחוקי הבנייה.

כיום, ניתן לבנות בתי עץ סקנדינבים בעיקר עבור צימרים. הצימרים בארץ נבנים מסוגים שונים של עצים, בהתאם למיקום הגיאוגרפי ולעתים מגיעים בהרכבה עצמית על ידי ספק עצים המתמחה בייעוד העצים לצימרים. עצים אלו צריכים לעבור תהליך חיטוי מפני מזיקים ותהליך כיסוי בלכה מספר פעמים לפני ההרכבה הסופית. בניגוד לעצים בהרכבה אישית, בתי עץ סקנדינבים נעשים בארץ לרוב על ידי אנשי מקצוע.

טרם בחירת סוג העץ הסקנדינבי, כדאי להתייעץ עם מהנדס בתי עץ כדי לדעת האם בכלל יש צורך בבנייה מסוג זה. אם העץ אינו מתאים לסוג הבית, מרשים ככל שיהיה, לא תהיה אפשרות לשמור על איכות העץ לאורך זמן ובסופו של דבר יהיה צורך בשינוי סוג העץ.

לסיכום, בניית בתי עץ סקנדינבים היא בנייה איכותית, חזקה, ועמידה לאורך זמן בתנאי האקלים המתאימים ובאדמה המותאמת. בתים מסוג זה ידועים כבתי עץ גדולים יחסית וזה בהחלט משב את תשומת הלב. בתי עץ מסוג זה מתאימים למגוון רחב של סוגי בתים: צימרים, יחידות דיור, חדר משרדי, חדרי טיפולים וספא, חדר אורחים וכו'. כדי לשמור על איכות הבית לאורך זמן, כדאי לברר עם מומחה בתחום כי העץ עומד בתנאי מזג האוויר ואידיאלי לבנייה באזור.

About admin

Check Also

סוגים שונים של גדרות לגינה

גדר לגינה או לחצר היא בעלת חשיבות רבה ומטרתה להגן על הבית מפני בעלי חיים או גנבים שרוצים להיכנס פנימה, לאפשר פרטיות לבני הבית ולמנוע מאנשים שעוברים מבחוץ לראות את מה שקורה בתוך שטח החצר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *