Home / טיפול ריגשי / בתחום של מיינדפולנס קורס יכול לתת כלים רבים

בתחום של מיינדפולנס קורס יכול לתת כלים רבים

מיינדפולנס או בעברית מודעות קשובה הוא תהליך פסיכולוגי של הבאת הקשב אל ההווה, אל מה שמתרחש כאן ועכשיו ללא הסתכלות שיפוטית. מיינדפולנס מלמד כיצד להתבונן מחדש על מצבים, כיצד להגיב, כיצד להגיע למטרות שלנו וכיצד לנהל נכון את המחשבות. כאשר מפתחים את היכולת הזו בעזרת תרגילים שונים ואימונים שונים, ניתן להגיע לשלווה אישית, להצלחה, שמחה, רוגע ועוד. בעזרת מיינדפולנס ניתן לשפר תחומים רבים בחיים, להפחית מתחים וחרדות, דיכאון, בעיות שינה, חוסר ביטחון עצמי, וכן לשפר את היחסים עם הסביבה, את הריכוז ואת השמחה.

כיום התחום הופך נפוץ יותר וניתן למצוא בתחום של מיינדפולנס קורס המתאים לקהל הרחב. מדובר בקורס למתחילים שכולל מספר מפגשים בהם לומדים אודות השיטה וההיסטוריה שלה, המקור שלה בבודהיזם והשילוב שלה במערב, מהם הכלים השונים בהם משתמשים על מנת לתרגל וכיצד להתמודד עם בעיות שונות ומצבים שונים בחיים בצורה חדשה. מיינדפולנס כולל תרגילי נשימה, התבוננות פנימית, מדיטציות ועוד. לרוב כאשר מדברים על מיינדפולנס קורס יכלול את הכלים השונים ואת התרגילים השונים אותם מיישמים גם בחיי היומיום.

מעבר לקורסים לקהל הרחב, ניתן למצוא גם בתחום של מיינדפולנס קורס של מנחים שמתאים לאנשים מעולם הטיפול והחינוך אשר רוצים לעבור הכשרה כדי להיות מדריכים בתחום. מטפלים אלו יכולים לשלב את הכלים השונים בעולם המקצועי שלהם ולרוב הם יידרשו בניסיון קודם, תואר בתחום טיפולי או חינוכי וכו'. בנוסף, ניתן למצוא היום גם סדנאות שונות בתחום של מיינדפולנס שמורכבות ממספר נמוך יותר של מפגשים, סדנאות שמתאימות להורים וילדים ועוד. התחום משולב היום גם בעולם החינוך במקומות רבים ובעזרת כלים שונים מלמדים את הילדים כיצד להתמודד עם בעיות שונות.

ניתן למצוא בתחום של מיינדפולנס קורס באמצעות האינטרנט. מדריכים שונים לרוב יתחזקו אתר אינטרנט בו הם מסבירים אודות הקורסים השונים, כותבים מידע על הקורס ועל השיטה, מספרים על עצמם וכן נותנים פרטים אודות הקורס ומה הוא כולל. בנוסף, ניתן להתרשם מהמלצות של משתתפים קודמים. מבחינת מחירים, בתחום של מיינדפולנס קורס יכול לעמוד על כמה אלפי שקלים וזה תלוי בגורמים רבים כמו המנחה, אזור בארץ, מספר מפגשים, היקף הקורס ועוד.

מעבר לקורסים ולסדנאות השונים, ניתן למצוא בתחום של מיינדפולנס קורס אונליין המיועד לאנשים שאינם יכולים להגיע פיזית לקורס בגלל מרחק, לוח זמנים צפוף וכו'. קורסים מקוונים לרוב יהיו זולים יותר מקורסים פרונטלים וניתן לצפות בהם מכל מקום בכל זמן.

מיינדפולנס מעניק כלים שונים אותם ניתן ליישם בחיים על מנת להתמודד עם בעיות שונות, מצבי לחץ, דיכאון ועצבים. בנוסף, בעזרת מיינדפולנס ניתן לשפר את יכולות הקשב והריכוז ובכך להצליח במשימות שונות וליהנות מהחוויות המתרחשות סביבנו כאן ועכשיו ומהסביבה שלנו.

About admin

Check Also

מהו תקשור בטלפון ומהו תקשור באופן כללי?

בעזרת תקשור בטלפון מציע המתקשר לקבל תשובות לשאלות המטופל בתחומים רבים כמו זוגיות, אהבה, בריאות, פרנסה, קריירה ועוד. המטופל לרוב ישאל שאלות שונות בתחומים המעניינים אותו בתחילת הטיפול

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *