Home / טיפול ריגשי / מהו התחום של פסיכותרפיה רוחנית ?

מהו התחום של פסיכותרפיה רוחנית ?

פסיכותרפיה רוחנית או הוליסטית היא תחום טיפולי שמשלב בין הפסיכולוגיה המודרנית המוכרות לנו כיום לבין שיטות רוחניות ואנרגטיות שמגיעות לרוב מהבודהיזם המבוססות על שיטות אנרגטיות. בשיטות הטיפול הללו, מתייחסים המטפלים לרובדין עמוקים יותר של האדם, ומשלבים בין הגוף והנפש.

בשונה מטיפולים פסיכותרפיים קונבנציונלים, שם הטיפולים יהיו בעיקר מבוססי שיחות, העולם של פסיכותרפיה רוחנית יכלול טכניקות שונות שאינן דווקא כוללות שיח. בתחום ניתן למצוא טיפולים מגוונים ביניהם מיינדפולנס, ביואורגונומי, מדיטציות, שיטות הפונות לתת מודע ועוד.

טיפול של פסיכותרפיה רוחנית יכול להתאים לאנשים רבים הסובלים מבעיות שונות כמו חרדות, לחצים, כעסים, חוסר צמיחה, תקיעות ודיכאון. כמו כן הטיפולים יכולים לעזור גם לבעיות גופניות כמו כאבים, מחסור בשינה ועוד.

מעבר לכך, אנשים רבים פונים לטיפול בתחום של פסיכותרפיה רוחנית לווא דווקא בגלל בעיה קיימת, אלא בשביל לשפר תחומי חיים רבים כמו זוגיות, קריירה, ביטחון עצמי וכן לשנות דפוסים ומחשבות שליליות ולהיות שלווים ורגועים יותר.

כיום התחום של פסיכותרפיה רוחנית הולך והופך יותר נפוץ וניתן לראות שילוב של תחומי טיפול רבים בעולם החינוך, בסדנאות לקהל הרחב, בעולם הארגונים העסקיים ועוד. כך למשל התחום של מיינדפולנס הופך יותר מוכר, בו נותנים דגש על מודעות קשובה ומתרגלים מדיטציות שונות שבעזרתן ניתן להגיע לשלווה, רוגע והשלמה. כמו כן, שיטת ההואופונופונו הפכה נפוצה והיא מבוססת על כך שניתן לערוך שינויים במחשבה שלנו על ידי חזרה על מנטרות מסוימות.

כיום ניתן למצוא סדנאות או טיפולים רבים בתחום של פסיכותרפיה רוחנית על ידי מטפלים ומדריכים שונים. מטפלים רוחניים עוברים הכשרה בה הם לומדים ומתנסים בתחום. לרוב מטפלים אלו יעכבו באופן עצמאי ויהיו בעלי קליניקה פרטית. אולם ניתן למצוא גם מכונים שונים המציעים מגוון של טיפולים במקום אחד. מחירים של טיפולים שונים ינועו לרוב סביב כמה מאות שקלים בממוצע, אך המחיר משתנה בהתאם לסוג הטיפול ובהתאם למטפל.

כמו כן, קיימות היום סדנאות וקורסים מגוונים בתחומים של פסיכותרפיה רוחנית המקנים למשתתפים מידע רחב וכלים יומיומיים לשיפור התמודדויות. 

כיום ניתן למצוא מידע רב אודות התחום של פסיכותרפיה הוליסטית ולהבין על מה הוא מבוסס, למי הוא מתאים, כיצד הוא יכול להשפיע על חיי היומיום שלנו ולהעניק לנו כלים חיוביים ומה היתרונות שלו. כמו כן, ניתן למצוא מידע ספציפי על תחומי טיפול מסוימים.

מטפלים רבים לרוב יתחזקו אתר בו ניתן לקרוא מידע אודות השירותים שלהם, אודות סוגי הטיפול שהם מציעים וכן לקרוא כיצד הם בחרו בתחום. כמו כן, מטפלים רבים גם יוסיפו שאלות של גולשים, המלצות וחוות דעת כך שניתן להתרשם מהם. כל מטפל גובה מחירים אחרים בהתאם לסוג הטיפול ולניסיון שלו. ניתן למצוא כיום מטפלים בתחומים שונים ברחבי הארץ וגם כאלו שמציעים טיפולים וסדנאות או קורסים מרחוק. 

About admin

Check Also

קלפים טיפוליים מסוגים שונים

עולם הטיפול הרגשי הולך ומתרחב והוא כולל כיום טיפולים רבים ושיטות רבות המתאימים לבעיות שונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *