Home / טיפול ריגשי / טיפולים שונים בתחום של פסיכותרפיה רוחנית

טיפולים שונים בתחום של פסיכותרפיה רוחנית

פסיכותרפיה הוא תחום הכולל שיטות שונות לטיפול בבעיות אצל אנשים שמקורן ברגש. באמצעות פסיכותרפיה מטפלים כיום במשברים, מצוקות נפשיות ועוד, על ידי שיחות בין המטפל למטופל. קיימות גישות רבות וקיימים סוגים רבים של טיפולים בתחום, כאשר כל טיפול מתאים לבעיות שונות. כמו כן, קיימת גם פסיכותרפיה רוחנית המשלבת בין פסיכולוגיה לבין טכניקות רוחניות ואנרגיות.

פסיכותרפיה רוחנית הוליסטית מלמדת שיש לנו גם נשמה וכדי להגיע לריפוי, צריך להתייחס לכל הרבדים, הנפשי, הגופני והרוחני. התחום כולל בנוסף על השיחות, כלים שונים וטכניקות שונות לטיפול.

פסיכותרפיה רוחנית כוללת בין היתר טיפולים כמו מיינדפולנס, מדיטציות, תקשור, NLP ועוד. שיטות רבות בתחום מקורן בבודהיזם, וישנן גם שיטות שמקורן בתרבויות אחרות כמו למשל ההו אופונופונו. שיטה זו למשל היא שיטה שמקורה בהוואי והיא מבוססת על כך שכדי להתקדם קדימה צריך לעבור ניקוי וטיהור ולשים מאחור את המשקעים. את השיטה הזו מתרגלים על ידי שילוב וחזרה על מנטרות שמביאות אותנו לסליחה, קבלה והשלמה. מיינדפולנס היא שיטה אחרת שמטרתה להעניק לנו כלים חדשים ודפוסים חדשים להתמודדות עם מצבים שונים בחיי היומיום.

העולם האנרגטי מבוסס על כך שלכל אדם יש מרכזים אנרגטיים המכונים גם צ'אקרות. כל מרכז כזה אחראי על דברים אחרים בגוף וכאשר הוא נחסם, יש חוסר איזון. כדי להשיב את האיזון הזה צריך להזרים אנרגיה חדשה לגוף. טכניקות של פסיכותרפיה רוחנית מאבחנות את הדברים אשר גורמים לבעיות אצל המטופל ויוצרים חסימה אנרגטית. בעזרת שיטות הטיפול השונות, ניתן לשחרר את החסימות האלו.

טיפולים של פסיכותרפיה רוחנית משלבים שיחות בין המטפל למטופל ותרגילים נוספים של מדיטציה ונשימה. תרגילים שונים בתחום עוזרים למטופל ליצור קשר עם רבדים עמוקים בתת המודע ובכך להציף את הבעיות שלו. 

ניתן למצוא היום מטפלים בתחום של פסיכותרפיה רוחנית ברחבי הארץ. לרוב מטפלים אלו יעבדו באופן עצמאי ולכן גם יתחזקו אתר אינטרנט בו ניתן למצוא מידע אודות התחום הכללי של פסיכותרפיה וכן לקרוא אודות הטיפולים הספציפיים שהם מציעים. לרוב מטפלים ומדריכים בתחום יכירו סוגים שונים של טיפולים ויציעו את המתאים ביותר למטופל. באתר ניתן לקרוא אודות המטפל עצמו וכן לקרוא המלצות אודותיו. חלק מהמטפלים גם מפרסמים מחירים עבור סדנאות וטיפולים. מחיר של טיפול בתחום משתנה בהתאם לסוג הטיפול, בהתאם לכמות המפגשים, בהתאם למשך כל מפגש וכמו כן בהתאם למטפל עצמו. 

רבים בוחרים כיום ללמוד את התחום של פסיכותרפיה רוחנית על מנת לטפל באחרים וכן לרכוש כלים רבים לטיפול עצמי. התחום נלמד היום במגוון מכללות אשר מציעות קורסים בתחומי הרפואה ההוליסטית. ניתן למצוא מידע רחב דרך המכללות השונות אודות תוכניות הלימודים שלהן ואודות התחומים השונים שהן מציעות. כמו כן, ניתן להתרשם ממחירי הלימודים.

About admin

Check Also

קלפים טיפוליים מסוגים שונים

עולם הטיפול הרגשי הולך ומתרחב והוא כולל כיום טיפולים רבים ושיטות רבות המתאימים לבעיות שונות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *