Home / בנייה בעץ / חשיבותם של סורגים

חשיבותם של סורגים

סורג הוא אמצעי אשר כיום נמצא כמעט בכל בית ומטרתו בין היתר להגן על הבית מפני כניסה של פורצים. את הסורג מתקינים לרוב על החלון או בכניסות לבית, למשל בכניסות מהחצר. בנוסף, סורגים מטרתם למנוע נפילה מגובה וצריכים להיות מותקנים על ידי אנשי מקצוע בעלי ניסיון. כיום יש סוגים רבים של סורגי חלון או דלת אשר שונים זה מזה בגודל, במידות, בסגנון העיצובי, בחומרי הגלם המרכיבים אותם ועוד. 

כיום ניתן למצוא סורגים במגוון של סגנונות עיצוב וביניהם למשל סורג קבוע או נפתח, סורג בצבעים שונים ועוד. בנוסף, חומרי הגלם המרכיבים את הסורג חשובים עבור שמירה מפני נזקי מזג האוויר ויש היום סורגי חלונות מיוחדים שאינן מחלידים למשל. סורגים בעלי חלודה לרוב יגרמו לבית להיראות מוזנח ויצרו לכלוך בסביבת החלון. הסורג עובר תהליך של ציפוי שנקרא גלוון על מנת להגן עליו. כדי לשמור שצבעו של הסורג לא יתקלף הוא גם צריך לעבור צביעה בתנור וכך הוא גם יהיה עמיד בפני חשיפה לשמש.

סורגים לחלונות צריכים להיות מותקנים בצורה נכונה על מנת לשמש למטרה שלשמה הם נועדו. בנוסף, חשוב לבחור סורג העשוי מחומרי גלם איכותיים כיוון שאם מדובר בסורג חלש, אפשר לעקם אותו בקלות ולעבור דרכו או אפילו לתלוש אותו ממקומו. בנוסף, ההתקנה של הסורג היא חשובה וכן החיבור שלו למשקופי החלון ולכן היא צריכה להיעשות על ידי אנשי מקצוע.

סורגים אינם מותקנים רק בחלונות, אלא גם במרפסת פרטית או ציבורית. סורג למרפסת גם הוא לרוב יהיה מעוצב בצורה יפה וגם במקרה הזה ישנם סגנונות עיצוב רבים, צורות רבות וצבעים מגוונים. פעמים רבות בוחרים הדיירים בצבעים עדינים כמו לבן, אפור או כחול בהיר ויש כאלו שמעדיפים לבחור צבעים עזים יותר שיתנו טוויסט עיצובי למרפסת. 
סורגים שונים גם מעוצבים בצורה שונה וכוללים צורות ישרות, מעוקלות או מיוחדות אף יותר. מחיר של סורג ישתנה בהתאם לעיצוב שלו ובהתאם לחומרי הגלם שלו. בנוסף, גודלו של הסורג גם כן יקבע את המחיר שלו. מחירים של סורג יכולים לנוע בין טווח רחב וניתן היום לערוך השוואת מחירים בין החברות המקצועיות השונות. כיום ניתן למצוא חברות שונות העוסקות בתחום של סורגים או מעקות ולרוב חברות אלו יתחזקו אתר אינטרנט בו ניתן להתרשם מהשירותים השונים שהן נותנות, מהאזורים בארץ אליהם הן מגיעות וכמו כן לקרוא מידע אודות סוגים שונים של כל סורג וכיצד בוחרים אותם. באתרים ניתן גם לראות תמונות של סוגי הסורגים השונים ולהבין את ההבדלים בין חומרי הגלם ובין הצבעים וסגנונות העיצוב השונים. מסגרים לרוב יעצבו את הסורג, את הצורה שלו ואת הצבע שלו על פי בקשת הלקוח. צורות של סורג יכולות להיות ישרות, בעלות בטן וכו'.

About admin

Check Also

סוגים שונים של פיגומים להשכרה

פיגום הוא מבנה ארעי העשוי חומרי גלם שונים המשמש באתרי בנייה. את הפיגומים מתקינים על הקרקע או מעל מבנה מסוים ומטרתו לשמש כמשטח להחזקת ציוד נלווה או לביצוע עבודות בגובה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *