Home / עיצוב פנים / סוגים שונים של גדרות לגינה

סוגים שונים של גדרות לגינה

גדר היא אמצעי שנמצא בעיקר בגינות ובחצרות של בתים פרטיים ונועד כדי ליצור הפרדה בין השטח החיצוני לפנימי של הגינה ובכך ליצור פרטיות. בנוסף מטרתו לשמור על הבית מפני מסיגי גבול וגנבות, וכן למנוע יציאה של ילדים ובעלי חיים מחוץ לשטח הבית. 

ישנם סוגים רבים של גדרות לגינה הנבדלים זה מזה בסוג חומרי הגלם המרכיבים את הגדר, בגודל, בסגנון העיצובי ובמחיר. אחד הסוגים של גדר לגינה למשל היא גדר פלסטיק אשר מגיעה בשלל צבעים ומציעה עיצוב בעל מראה עדין ויפה לגינה. גדר פלסטיק אינה נחשבת עמידה במיוחד והיא ניזוקה בעקבות חום ושמש עם הזמן. כמו כן מחיר של גדר פלסטיק הוא זול יותר משל גדר מתכת או עץ.

סוג נוסף של גדר לגינה הוא גדר מעץ. מדובר בגדר המציעה מראה כפרי וטבעי ויוצר שילוב מרהיב יחד עם הצמחייה בגינה. אולם גדר מעץ דורשת תחזוקה מריבית בגלל המזיקים השונים ובגלל תנאי מזג האוויר אשר יכולים להשפיע עליה. מחיר של גדר עץ יהיה גם כן גבוה ביחס למחירים בשוק.

סוג נוסף של גדרות המתאימות לגינה הוא גדר אלומיניום או גדר זכוכית, אך הסוג הנפוץ ביותר הוא גדר ברזל.

גדר ברזל מציעה יתרונות רבים ביניהם העבודה שהיא מסיבית ומציעה בטיחות ובנוסף היא ניתנת לעיצובים מגוונים שיכולים להתאים לכל גינה.

כך למשל ניתן לבחור בגדר ברזל שתהיה אטומה יותר על ידי סורגים צפופים יותר. בנוסף, הסורגים יכולים להיות מעוצבים לאורך או לרוחב. אחד היתרונות של גדרות לגינה אשר עשויות מברזל הוא האפשרות לעצב אותן על ידי פרזולים ועיטורים בצורות שונות. כך למשל ניתן להוסיף לגדר צורות של פרחים, עלים או ספירלות.

גדר לגינה העשויה ברזל גם מאפשרת לשלב חומרי גלם נוספים ביניהם זכוכית או עץ על מנת ליצור מראה כפרי או יוקרתי יותר. שילוב של עץ וברזל הפך נפוץ לאחרונה בתחום של עיצוב פנים והוא יוצר אווירה ייחודית ומראה מרשים.

גדר מברזל כמו גם מוצרי מתכת נוספים, מעוצבת על ידי מסגריות שהם בתי מלאה בהם עובד המסגר ושם מייצרים מוצרי מתכת שונים ביניהם סורגים, מעקות ועוד. 

כחלק מתהליך הייצור של גדרות לגינה קיים תהליך של גילוון אשר נועד כדי לשמור על המוצר מפני נזקי מזג האוויר המשתנים ומפני חלודה. גילוון נעשה בעיקר עבור מוצרים שעומדים בחוץ ביניהם למשל מעקות למדרגות חוץ או שערים.

הגילוון קובע את מחיר הגדר, כמו גם אלמנטים נוספים ביניהם צביעה של הגדר, סוג הגדר וגודלה. כמו כן, ככל שהגדר כוללת יותר עיצובים היא תהיה יקרה יותר. 
ניתן למצוא כיום מסגריות שונות המציעות גדרות לגינה בשלל עיצובים ומסוגלים שונים. לרוב מסגריות יתחזקו אתר אינטרנט בו ניתן לקרוא אודות הסוגים השונים ולהתרשם מתמונות של גדרות מעוצבות.

About admin

Check Also

מעקה למדרגות פנים ומדרגות חוץ

ליד כל גרם מדרגות, בין אם הוא פנימי או חיצוני צריך להיות מעקה. תפקידו של מעקה הוא להעניק בטיחות וסיוע ליורדים ועולים במדרגות ולכן יש לו תקנות בטיחות שונות הקשורות לגובה, מרווח בין הסורגים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *