Home / ריהוט / סוגים שונים של סורגים לחלונות

סוגים שונים של סורגים לחלונות

מטרתם של סורגים לחלונות היא לשמש כהגנה מפני פורצים אל תוך הבית וגם להגן על בני הבית מפני נפילות. קיימים סוגים רבים של סורגים והם נבדלים ביניהם בצורה, בגודל, בעיצוב ובפרופילים. 

סורגים לחלונות מיוצרים במסגריה, בית מלאכה בה מייצרים מוצרי מתכת שונים כמו מעקות למדרגות, שערי כניסה, דלתות ברזל ועוד. במסגריה גם מייצרים פסלי נוי ממתכות ועל ידי חימום של המתכות ושימוש בכלים ייחודיים, יכולים אנשי המקצוע לכופף ולעצב אותן לצורות שונות. כיום מסגריות מציעות מוצרים בעיצוב מרשים וייחודי, והן גם משלבות יחד עם המתכות חומרי גלם נוספים כמו עץ או זכוכית. כאשר עובדים עם מסגריה, ניתן להזמין את המוצר בעיצוב אישי.

כיום ניתן לראות עיצובים מיוחדים של סורגים לחלונות ולווא דווקא סורג ברזל סטנדרטי. סורגים לרוב עשויים ברזל, חומר אותו ניתן חופף ולעצב במגוון צורות, פרזולים וצבעים.

כך למשל ניתן לראות סורגים לחלונות אשר צורתם ישרה. סורג ישר הוא הסורג הבסיסי ביותר וגם המחיר שלו יהיה נמוך ביחס לשאר. סורג זה מותקן צמוד לחלון.

סוג נוסף של סורגים לחלונות הוא סורג בטן. סורג זה דומה בצורתו לסורג ישר אך בחלקו התחתון יש עיקול כלפי חוץ כמו בטן. סורג זה מעניק תחושה של יותר מרחב כי אינו ציוד לחלון בחלקו התחתון אך אינו נחשב בטיחותי לילדים.

סוג נוסף של סורגים, הוא סורגים נפתחים אשר מתאימים בעיקר לפתחים גדולים הנמצאים בין הבית לבין החצר או המרפסת. סורגים נפתחים יכולים להיפתח על ידי קיפול, ציר או הזזה. כמו כן ניתן לעצב סורגים אלו במגוון דרכים.

סוג יחסית חדיש של סורגים לחלונות הוא סורגים שקופים. סורגים אלו עשויים מחומר מיוחד ושקוף ולכן ניתן לראות דרכם את הנוף בצורה חלקה.

עיצוב של סורגים לחלונות גם כולל את בחירת הפרופילים של הסורג. פרופיל הוא למעשה כל חלקי הברזל של הסורג וניתן לבחור פרופיל מלא או חלול, עגול או ישר. כמו כן, ניתן להוסיף בסורגים פרזולים מיוחדים כמו למשל צורות של ספירלות, עלים ופרחים. סורגים ניתנים גם לצביעה, על ידי צביעה מיוחדת של ברזל בהתזה או בתנור. 

תהליך הייצור של סורגים כולל גם את שלב הגילוון. גילוון הוא ציפוי של הברזל בחומר מיוחד על מנת להגן עליו במפני חלודה. סורגים כמו מוצרים נוספים אשר חשופים לנזקי מזג האוויר עוברים תהליך של גילוון על מנת להישאר עמידים לאורך זמן. ישנם שני סוגים של גילוון, חם או קר, כאשר גילוון לפ נחשב איכותי יותר ויקר יותר. כמו כן גילוון חם נעשה רק במקומות ספורים בארץ.

מחיר של סורגים משתנה בהתאם לגורמים רבים וכל מסגריה מציעה מחירים שונים. ניתן למצוא מסגריות ברחבי הארץ באמצעותה אינטרנט ולהתרשם מהמחירים ו המוצרים שלהן.

About admin

Check Also

מדרגות חוץ מברזל ומדרגות פנים מברזל

בארץ ניתן לראות כי רוב המדרגות עשויות אבן, לעיתים גם עץ וכמו כן קיימות גם מדרגות ברזל. למדרגות ברזל ישנם יתרונות רבים הקשורים לחוזק ולעמידות וגם לעיצוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *