Home / טיפול ריגשי / קלפים טיפוליים מסוגים שונים

קלפים טיפוליים מסוגים שונים

עולם הטיפול הרגשי הולך ומתרחב והוא כולל כיום טיפולים רבים ושיטות רבות המתאימים לבעיות שונות. כך למשל ניתן למצוא היום טיפולים רגשיים בתחום של מיינדפולנס, שיטות שונות כמו ההו אופונופונו, NLP, טיפולים אנרגטיים ועוד. מטרתו של טיפול רגשי היא לאבחן בעיה אצל המטופל וכמו כן לרפא אותה על ידי שיטות שונות. בעיות רגשיות יכולות לגרום לדיכאון, לחצים, חרדות וכן לבעיות שינה, כאבים גופניים ועוד. בעזרת טיפולים שונים ניתן לשפר את היחסים הבין אישיים, את הביטחון העצמי, את היכולת להגיע לרוגע ושלווה, את היכולת להיות מרוכזים כאן ועכשיו ועוד. 

כיום ניתן לראות גם שימוש בקלפים טיפוליים בטיפולים שונים. קלפים טיפוליים הם קלפים מסוגים שונים שמטרתם להגיע לתובנות ולהניע תהליכים. הקלפים יכולים לתת זווית ראייה נוספת למטופל ולמטפל וליצור תקשורת. 

טיפולים רגשיים לרוב נעשים על ידי שיחה וראיון שבאמצעותם יכול המטפל להכיר את הבעיות של המטופל. כמו כן, גם שפת הגוף, ומידע נוסף הוא חלק מעבודתו של המטפל לצורך הכרת המטופל. כלי נוסף לטיפול הוא קלפים טיפוליים מסוגים שונים. ישנם קלפים למשל המכילים ציורים, מילים, צילומים וכו' שבעזרתם ניתן להרחיב את המודעות על מנת לאבחן נושאים שונים. ציורים שונים למשל או צבעים שונים יכולים לדמות מצבים, מצבי רוח, רגשות של המטופל ועוד.

קלפים טיפוליים יכולים לעזור לתהליך היכרות עם המטופל. כך למשל ניתן לאפשר למטופל לבחור קלף המכיל ציור מסוים שמדמה את הרגשות שלו. על ידי בחירת הקלף ניתן לדבר על הנושאים המעסיקים אותו. כמו כן ניתן להשתמש בקלפים המציגים צבעים על מנת לאפשר למטופל לבחור קלף שמייצג את מצב הלחץ בו הוא נמצא. לאחר מכן ניתן לאפשר לו לבחור קלף שמדמה את המצב הרגוע אליו היה רוצה להגיע.

ישנם סוגים רבים של קלפים טיפוליים בעלי מטרות שונות ואותם ניתן לשלב בטיפולים רגשיים. ישנם קלפים הכוללים רק ציורים ותמונות, קלפים הכוללים שאלות וטקסט, קלפים מכוונים ועוד. ניתן למצוא היום מגוון קלפים המתאימים לטיפולים מסוגים שונים. כיוון שקלפים אלו יכולים להיות כלי שעוזר במהלך הטיפול, ניתן למצוא כיום סדנאות שמלמדות עבודה איתם.

סדנת קלפים טיפוליים מלמדת למשל טכניקות שונות לשילוב של קלפים בטיפולים. בסדנה נחשפים למגוון רחב של קלפים איתם ניתן לעבוד וכמו כן לרוב המנחה גם יאפשר לקנות ערכות קלפים. סדנה כזו יכולה להתאים למטפלים, מאמנים, אנשי חינוך, יועצים ועוד.

כמו כן קלפים טיפוליים יכולים להיות תחום הנלמד גם בקורסים. לימודי קלפים אלו מעניקים ידע וכלים לטיפול. קורסים כאלו לרוב חושפים את המשתתפים למגוון רחב מאוד של קלפים אשר מטרתם להוות כלי תקשורתי בין המטופל למטפל. קורסים כאלו ילמדו את המשתתפים לעבוד עם קלפים, לעבוד על דימויים עצמיים ותקשורת. 

About admin

Check Also

מהו תקשור בטלפון ומהו תקשור באופן כללי?

בעזרת תקשור בטלפון מציע המתקשר לקבל תשובות לשאלות המטופל בתחומים רבים כמו זוגיות, אהבה, בריאות, פרנסה, קריירה ועוד. המטופל לרוב ישאל שאלות שונות בתחומים המעניינים אותו בתחילת הטיפול

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *