Home / בנייה בעץ / סוגים שונים של מעקה למדרגות

סוגים שונים של מעקה למדרגות

מעקה למדרגות נועד כדי להעניק ביטחון ולמנוע נפילות ולכן הוא בעל חשיבות רבה ויש תקני בטיחות שונים בהקשר שלו. בנוסף, המעקה מטרתו לשמש ככלי עזר לעולים ויורדים במדרגות במיוחד כאשר מדובר באנשים מבוגרים ובילדים שהם פחות יציבים. כמו כן, היום יש גם חשיבות גדולה לעיצוב של הבית או החוץ ולכן כאשר מתקינים מעקה בוחרים גם עיצוב מרשים. כיום קיימים סוגים רבים של מעקות בעיצובים שונים, צבעים שונים, צורות ועיטורים מגוונים וניתן לבחור את סוג המעקה על פי רמת האיכות שלו ועל פי טעם אישי.

ישנם סוגים רבים של מעקה למדרגות ביניהם למשל מעקות העשויים ברזל. מעקה מברזל כמו חומרים נוספים העשויים מתכת מייצרים במסגריה שהיא בית מלאכה בו עובד המסגר. ישנם סוגים רבים של מעקות ברזל הנבדלים בעיצוב ובמבנה וכמו כן למעקות מברזל ניתן להוסיף חומרי גלם נוספים. כך למשל קיים מעקה ברזל בשילוב זכוכית שמשדר מראה מודרני וקלאסי. מעקה בשילוב עץ יוצר מראה חם וכפרי ויש סוגים שונים של עץ שניתן לשלב וחשוב לבחור בעצים איכותיים ועמידים מפני מזיקים.

חומרי הגלם של מעקה למדרגות הן בעלי חשיבות רבה בעיקר כאשר מדובר במדרגות חוץ שחשופים לנזקי הסביבה ומזג האוויר כמו למשל רטיבות, לחות וקורוזיה. במקרה זה מעקה עשוי אלומיניום בציפוי נגד חלודה יהיה מומלץ על ידי אנשי מקצוע רבים. מעקה למדרגות מאלומיניום הוא בעל איכות גבוהה וכמו כן מדובר בחומר קל לתחזוקה וניקוי והוא מאפשר עיצובים מרשימים. ניתן לשלב במעקות אלומיניום גם חומרי גלם נוספים על מנת ליצור מראה ייחודי.

לעיתים כאשר מזמינים אנשי מקצוע לצורך הקמת מדרגות, הם יציעו גם את המעקה ביחד ועל ידי כך גם העיצוב של המדרגות והמעקה יהיו תואמים זה לזה. חומרי הגלם של המדרגות והמעקה יכולים להיות דומים ולכן אותם אנשי מקצוע יציעו שירותים אלו.

מחיר של מעקה למדרגות ישתנה בהתאם לגורמים רבים ביניהם למשל גודל המעקה, סוג חומר הגלם המרכיב אותו או שילוב חומרי הגלם, איכות המעקה, צורה וסגנון עיצובי שלו ועוד. לרוב ככל שמדובר במעקה מעוצב יותר בעל עיטורים רבים יותר המחיר יהיה גבוה יותר וכמו כן מעקה גדול יותר, צביעת המעקה או וכו'  יקבעו גם הם את המחיר. ניתן לערוך השוואת מחירים בין מספר בתי עסק שונים לפני שבוחרים במעקה.


ניתן למצוא חברות שונות מקצועיות ובעלות ניסיון המייצרות מעקה למדרגות לצד מוצרי מתכת נוספים באמצעות האינטרנט ולהתרשם מאתר האינטרנט שלהן בו ניתן לקרוא אודות הסוגים השונים, בחירת חומרי הגלם והמחירים השונים. בנוסף ניתן להתרשם מתמונות של מעקות שונים כדי לראות את סגנונות העיצוב ולקבל השראה לעיצוב הבית. בחירת המעקה נעשית בהתאם לקריטריונים רבים וחשוב להתייעץ עם בעלי מקצוע לפני בחירת המעקה, סוגו וצורתו.

About admin

Check Also

מעקה למדרגות פנים ומדרגות חוץ

ליד כל גרם מדרגות, בין אם הוא פנימי או חיצוני צריך להיות מעקה. תפקידו של מעקה הוא להעניק בטיחות וסיוע ליורדים ועולים במדרגות ולכן יש לו תקנות בטיחות שונות הקשורות לגובה, מרווח בין הסורגים ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *